Matthew M. Williams – kim jest nowy dyrektor kreatywny francuskiego domu mody Givenchy?

Młody, utalentowany i energiczny. Przyjaciel sióstr Hadid i Kai Gerber. Kalifornijczyk Matthew Williams zmieni dotychczasową projektantkę Clare Waight Keller na stanowisku dyrektora kreatywnego Maison Givenchy. O tym 16 czerwca poinformował dyrektor generalny domu Renaud de Lesquen. Dom mody i przedsiębiorstwo kosmetyczne Givenchy jest częścią francuskiego koncernu dóbr luksusowych LVMH, Louis Vuitton Moët Hennessy, do którego również należą takie marki jak Dior, Marc Jacobs, Kenzo, Fendi oraz Tiffany & Co.

Jestem przekonany, że dzięki jego prowokacyjnemu podejściu do projektowania i kreatywności, we współpracy z najlepszym zespołem autorskiej pracowni Givenchy, Matthew będzie w stanie maksymalnie rozwinąć potencjał marki” – czytamy w oświadczeniu prezesa firmy. Nowy dyrektor kreatywny będzie odpowiedzialny za opracowanie i nadzorowanie produkcji odzieży męskiej, damskiej oraz akcesoria. Dodatkowo Matthew Williams również jest zobowiązany do budowania i utrzymania pozytywnego publicznego wizerunku domu mody Givenchy na scenie światowej, co ma skutkować wzrostem ilości sprzedanych produktów.

Moda subkultur

Założony przez Williamsa w 2015 roku 1017 ALYX 9SM stał się prawdziwą sensacją. Współpracował on z Nike, ROA i japońskim Blackmeans. W 2016 roku marka 1017 ALYX 9SM, pod przywództwem Williamsa, znalazła się w finale konkursu o nagrodę LVMH Prize, który został zorganizowany, aby wspierać młodych projektantów i absolwentów szkół mody na całym świecie.  Wspiera ją również globalnie znana włoska instytucja kulturowa Slam Jam. ALYX, nazwany na cześć córki projektanta, słynie z wysokiej jakości nietypowych dodatków do ubrań inspirowanych modą subkultur, szczególnie gotyckiej. Jest to zestawienie prawdziwego nowojorskiego rzemiosła, ekologicznych materiałów, zaawansowanych technologii i szczególnej uwagi do detali. Akcesoria ALYX zawierają elementy metaliczne, skórzane, łańcuchy i klamki, podobnie do pasów bezpieczeństwa umieszczanych w samolotach czy samochodach. Dotychczasowo zobaczyć je można było na wybiegach w kolekcjach domu mody Dior. Uwielbiają te niekonwencjonalne elementy również gwiazdy Hollywood. W styczniu 2020 roku znany raper i piosenkarz Drake zamówił u 1017 ALYX 9SM łańcuch na szyje modelu COBRA, w całości zrobionego z platyny i inkrustowanego diamentami o łącznej masie 40 karatów.

Czy eleganckie kreacje przekształcą się w streetwear?

Nie mogę się doczekać początku współpracy z zespołem atelier. Będzie to przejście do nowej ery, bazującej się na nowoczesności i inkluzyjności!”. Z takimi słowami Matthew Williams przystąpił do pracy na nowym stanowisku.  Fani ikonicznej stylistyki Givenchy obawiają się, że marka może odejść od klasycznych luksusowych kanonów i wartości, stając się kolejnym reprezentantem „głosu podziemia”. Warto zaznaczyć, iż w każdej autorskiej kreacji Williams na swój własny sposób łączy charakterystyczne elementy kultury underground, sztukę uliczną z minimalizmem estetycznym. Przełamując rozmaite tabu artystyczne jego projekty stały się kwintesencją stylu streetwear. Używając pewnych prowokujących elementów garderoby Williams tworzy odzież i akcesoria dla osób ekspresywnych, odważnych, którzy nie boją się pokazać własne „ja” publicznie, odmiennych i błyskawicznie zauważalnych w tłumie. Stał się jaskrawym przedstawicielem miłośników połączenia mody i muzyki. Williams jest byłym dyrektorem kreatywnym takich gwiazd, jak Kanye West oraz Lady Gaga. W ramach współpracy tworzył dla nich nie tylko sceniczne ubrania, ale też codzienne stylizacje.

Pierwszej kolekcji Givenchy autorstwa Matthew Williamsa świat zobaczy w październiku 2020 roku.

Post Author: Daria Bahlai

Leave a Reply