Matthew M. Williams – kim jest nowy dyrektor kreatywny francuskiego domu mody Givenchy?

Młody, utalentowany i energiczny. Przyjaciel sióstr Hadid i Kai Gerber. Kalifornijczyk Matthew Williams zmieni dotychczasową projektantkę Clare Waight Keller na stanowisku dyrektora kreatywnego Maison Givenchy. O tym 16 czerwca poinformował dyrektor generalny domu Renaud de Lesquen. Dom mody i przedsiębiorstwo kosmetyczne Givenchy jest częścią francuskiego koncernu dóbr luksusowych LVMH, Louis Vuitton Moët Hennessy, do którego również należą takie marki jak Dior, Marc Jacobs, Kenzo, Fendi oraz Tiffany & Co.

View this post on Instagram

The House of Givenchy is pleased to announce the appointment of Matthew M. Williams as Creative Director, effective June 16th, 2020. Matthew M. Williams will take on all creative responsibilities for Women’s and Men’s collections. Sidney Toledano, Chairman and CEO of LVMH Fashion Group, declares: “I am very happy to see Matthew M. Williams join the LVMH Group. Since he took part in the LVMH Prize, we have had the pleasure of watching him develop into the great talent he is today. I believe his singular vision of modernity will be a great opportunity for Givenchy to write its new chapter with strength and success.” Renaud de Lesquen, CEO and President of Givenchy, states: “I want to warmly welcome Matthew M. Williams to the beautiful Maison Givenchy. I am convinced that, with his unapologetic approach to design and creativity and in great collaboration with the Maison's exceptional ateliers and teams, Matthew will help Givenchy reach its full potential.”

A post shared by GIVENCHY (@givenchyofficial) on

Jestem przekonany, że dzięki jego prowokacyjnemu podejściu do projektowania i kreatywności, we współpracy z najlepszym zespołem autorskiej pracowni Givenchy, Matthew będzie w stanie maksymalnie rozwinąć potencjał marki” – czytamy w oświadczeniu prezesa firmy. Nowy dyrektor kreatywny będzie odpowiedzialny za opracowanie i nadzorowanie produkcji odzieży męskiej, damskiej oraz akcesoria. Dodatkowo Matthew Williams również jest zobowiązany do budowania i utrzymania pozytywnego publicznego wizerunku domu mody Givenchy na scenie światowej, co ma skutkować wzrostem ilości sprzedanych produktów.

Moda subkultur

Założony przez Williamsa w 2015 roku 1017 ALYX 9SM stał się prawdziwą sensacją. Współpracował on z Nike, ROA i japońskim Blackmeans. W 2016 roku marka 1017 ALYX 9SM, pod przywództwem Williamsa, znalazła się w finale konkursu o nagrodę LVMH Prize, który został zorganizowany, aby wspierać młodych projektantów i absolwentów szkół mody na całym świecie.  Wspiera ją również globalnie znana włoska instytucja kulturowa Slam Jam. ALYX, nazwany na cześć córki projektanta, słynie z wysokiej jakości nietypowych dodatków do ubrań inspirowanych modą subkultur, szczególnie gotyckiej. Jest to zestawienie prawdziwego nowojorskiego rzemiosła, ekologicznych materiałów, zaawansowanych technologii i szczególnej uwagi do detali. Akcesoria ALYX zawierają elementy metaliczne, skórzane, łańcuchy i klamki, podobnie do pasów bezpieczeństwa umieszczanych w samolotach czy samochodach. Dotychczasowo zobaczyć je można było na wybiegach w kolekcjach domu mody Dior. Uwielbiają te niekonwencjonalne elementy również gwiazdy Hollywood. W styczniu 2020 roku znany raper i piosenkarz Drake zamówił u 1017 ALYX 9SM łańcuch na szyje modelu COBRA, w całości zrobionego z platyny i inkrustowanego diamentami o łącznej masie 40 karatów.

Czy eleganckie kreacje przekształcą się w streetwear?

Nie mogę się doczekać początku współpracy z zespołem atelier. Będzie to przejście do nowej ery, bazującej się na nowoczesności i inkluzyjności!”. Z takimi słowami Matthew Williams przystąpił do pracy na nowym stanowisku.  Fani ikonicznej stylistyki Givenchy obawiają się, że marka może odejść od klasycznych luksusowych kanonów i wartości, stając się kolejnym reprezentantem „głosu podziemia”. Warto zaznaczyć, iż w każdej autorskiej kreacji Williams na swój własny sposób łączy charakterystyczne elementy kultury underground, sztukę uliczną z minimalizmem estetycznym. Przełamując rozmaite tabu artystyczne jego projekty stały się kwintesencją stylu streetwear. Używając pewnych prowokujących elementów garderoby Williams tworzy odzież i akcesoria dla osób ekspresywnych, odważnych, którzy nie boją się pokazać własne „ja” publicznie, odmiennych i błyskawicznie zauważalnych w tłumie. Stał się jaskrawym przedstawicielem miłośników połączenia mody i muzyki. Williams jest byłym dyrektorem kreatywnym takich gwiazd, jak Kanye West oraz Lady Gaga. W ramach współpracy tworzył dla nich nie tylko sceniczne ubrania, ale też codzienne stylizacje.

Pierwszej kolekcji Givenchy autorstwa Matthew Williamsa świat zobaczy w październiku 2020 roku.

Post Author: Daria Bahlai

Dodaj komentarz