Pierwszy London Fashion Week Digital – podsumowanie!

Brytyjska stolica w dniach 12-14 czerwca zamieniła się w królestwo działalności środowiska modowej, artystycznej oraz kulturowej bohemy. 127 projektantów, 3 dni pełne pokazów na wybiegach, prezentacji oraz paneli dyskusyjnych plus podcastów do odsłuchania. Tydzień Mody sezonu Wiosna-Lato 2021 w Londynie po raz pierwszy odbył się w formacie Digital.

Pierwszy London Fashion Week Digital - podsumowanie!

London Fashion Week Digital – Dzień 1

View this post on Instagram

As part of #LFWReset, fashion designer Erdem is giving us an exclusive look at his Pre Fall 2020 collection. ✨ South Audley Street designer @Erdem, admired globally for his dreamy watercolour prints, has shared these beautiful behind the scenes visuals showcasing every detail of craftsmanship, all down to the finishing touches that bring his designs to life. Across the collection itself, "there is a mood of delicate defiance", and "whilst she might be dressed for a portrait, she is here to be heard, and not just seen." Erdem are opening their Mount Street boutique on Monday 15 June, for private appointment only. • • • #LFWReset #LFW #LondonFashionWeek2020 #LondonFashionWeek #SouthAudleyStreet #MountStreet #Mayfair #London #MountStreetLFW2020 #Erdem #Luxury #LuxuryFashion #FashionDestination

A post shared by Mayfair (@mayfair_ldn) on

Ulica Mount w dzielnicy Północny Mayfair to odrębny świat łączący luksusowe butiki i ośrodki sztuki współczesnej. Każdy, kto szanuje rzetelne rzemiosło projektantów modowych i zaskakujące decyzje przy wyborze stylizacji znajdzie tu coś dla siebie. Mayfair’s Mount Street jest domem dla autorskich sklepów stacjonarnych marek Balmain, Bamford, Marni, Simone Rocha czy Nicholas Kirkwood. Tu rządzi moda! Jak prawdziwa, inspirująca w sposób stanowczy poezja, w której poszczególne elementy stylistyczne tworzą różnorodne wątki, wplatające się w jednolitą odę do kobiecości, pasji, szczęścia, podkreślając siłę piękna i codziennie celebrując życie. 12 czerwca Mayfair’s Mount Street zaprosił wszystkich chętnych, by zajrzeć za tajemnicze kulisy świata brytyjskich twórców nowych kolekcji odzieży i akcesoriów. W formacie digital każdemu było zagwarantowane miejsce w pierwszym rzędzie, by w pełni czerpać przyjemność od pokazów.

Watro zwrócić uwagę

W pierwszej kolejności na ekranie zaprezentowane zostały kreacje Roksanda. Charakteryzuje je feministyczna estetyka, gdzie to kobieta odgrywa rolę główną w bogatym kolorystycznie otoczeniu kwiatowych wzorów. Nie da się stylizacji Roksandy pomylić z czyimś innymi: modernistyczny wyrazisty krój odzieży, precyzyjnie wyrzeźbiony kształt akcesoriów, duży nacisk na szczegóły, wykorzystanie klasycznych materiałów w sposób nieoczywisty. Główna misja marki – dać możliwość kobietom, jako kluczowym osobowościom w rosnących wspólnotach na całym świecie, rozpływać się w pochwałach nad własną ponadczasową atrakcyjnością. W drugiej kolejności dyrektor artystyczny marki Erdem pozwalił wielbicielom luksusowych ubrań stać się częścią wizji, według której „kobieta by być nie tylko zauważalną, a i wysłuchaną”.  Finalnie legendarny Rouland Mouret zabrał widzów w wirtualną podróż po małej francuskiej górskiej wiosce, gdzie się urodził i spędził dzieciństwo, mówiąc „tam zrozumiałem, że to co wydawało mi się piękne jednego lata, będzie wciąż piękne następnego lata”.

London Fashion Week Digital – Dzień 2

Napięty harmonogram mieścił pokazy marek Bianca Sanders, Charles Jeffrey LOVERBOY oraz KA WA KEY. Projektanci rozpoczęli też dyskusję pod abstrakcyjnym tytułem „to społeczność musi tworzyć konwersacje”. Zwracają uwagę na to, że każdy z nas jest częścią społeczeństwa i angażując ludzi do brania udziału w debacie publicznej. 13 czerwca to szczególnie ważna data dla brytyjskiej sieci salonów fryzjerskich TONI&GUY. Firma obchodziła 15 rocznicę współpracy z London Fashion Week. Tydzień mody to nie tylko okazje na zaprezentowanie nowych trendów w modzie damskiej lub męskiej, to również wydarzenie międzynarodowej wagi, mające na celu zwrócić uwagę poszczególnych grup społecznych na wybrany problem, wymagający rozwiązania.

Warto zwrócić uwagę

Projektanci marki Teatum Jones postanowili zamiast tradycyjnego pokazu na wybiegu zorganizować Okrągły Stół, przekształcając go w „16-dniową kampanię na rzecz walki z przemocą wobec kobiet i dziewczynek”. Uczestnicy próbowali znaleźć odpowiedź na pytanie „Jaka jest odpowiedzialność i rola mody w obronie, zjednoczeniu, integracji i równości kobiet?”. Mediatorem spotkania wystąpiła Doktor Caryn Franklin – dziennikarka modowa, krytyk i specjalistka od tematów zróżnicowania społecznego. Nie zabrakło wypowiedzi dyrektorków artystycznych Teatum Jones, Catherine Teatum oraz Roba Jones’a. Dołączyły się redaktorka działu mody pisma 10 Magazine Claudia Croft, a następnie modelka Felicity Haywood. Na koniec Nabil Nayal przedstawiła retrospektywę zatytułowaną „Rozdział X: archiwum w kolorze niebieskim”. Przypominając, że w okresie reformacji czerwone, zielone, żółte tkaniny uważano za groteskowe lub wręcz ekstrawaganckie. Niebieski kolor był traktowany jako odcień moralności. Jego połączenie z białym albo czarnym dawało możliwość eksperymentować z formą i kształtem wyrobu. Urodzony w Syrii brytyjski projektant Nabil Nayar wytłumaczył swój wybór motywu przewodniczącego tegorocznej kolekcji: „Niebieski kolor pozwala mi zobaczyć każdą rzecz w nowym świetle, bez odrywania się od esencji szat mojego autorstwa”.

London Fashion Week Digital – Dzień 3

Ambicje, ciężka praca i rzetelna współpraca jednoczą młode talenty na całym świecie w procesie tworzenia nowych, wspaniałych rzeczy. Dla dwóch najlepszych przyjaciółek, Henrietty Rix i Orlaghy McCloskey, siłą napędową stanowiło zamiłowanie do rzeczy stylu vintage. W 2015 roku, gdy już były absolwentkami Akademii Sztuk Pięknych w Londynie, założyły własną markę RIXO. Posługiwały się filozofią wanderlust. Według nich podróż życiowa człowieka zależy od jego wyborów. Projektantki miały na celu stworzenie ubrań szykownych, podkreślających kobiece kształty, a jednocześnie łatwych do noszenia. Celem RIXO jest połączenie ręcznie malowanych elementów i ponadczasowych fasonów, by pochlebiać kobiecie niezależnie od wieku, narodowości czy rozmiaru jej ubrań.

Warto zwrócić uwagę

Niczym ilustracje do dziennika z wakacji, zaproponowane tegoroczne przez Henriettę Rix i Oriaghę McCloskey stylizacje to barwna eksplozja kwiatów we wszystkich kształtach i rozmiarach. Jasnowłosa modelka, cieplarnia, piknik dla jednego, słońce, muzyka disco… RIXO sprawia, że nawet siedząc w wielkim mieście możemy wirtualnie przenieść się do rodzinnego domku na wsi. Absolutnym przeciwieństwem do delikatnej stylistyki au naturel staje się kolekcja Analogowy Magiczny Pył, gdzie jej autor Stephen Jones Millinery. W roli głównej – fikcyjna postać cyfrowa, modelka Noonoouri, która już współpracowała z Dior i Versace. Uosabia kreatywność, blask, wolność. „Noonoouri jest fantazją, wzorem do naśladowania” mówi kreator wirtualnej ikony mody. W swoim analogowym Magicznym Pyłu Millinery zachęca, by spojrzeć przez szkło powiększające na proces powstania iluzji. Podsumowując końcowy dzień londyńskiego Tygodnia Mody w formacie digital, platforma wydarzenia udostępnia audycję projektanta Matthew Millera z Stevem Salterem o przyszłości branży modowej, o jej zmianach w obszarze technicznym oraz ważności utworów, które odzwierciedlają i odpowiadają dzisiejszej niepewnej, burzliwej erze.

Więcej szczegółów, nagrania transmisji z pokazów dostępne są na stronie internetowej London Fashion Week (https://londonfashionweek.co.uk).

Post Author: Daria Bahlai

Dodaj komentarz