Sposoby na zmęczone nogi

Uczucie ociężałych nóg jest problemem, z którym boryka się wiele kobiet. Nierzadko towarzyszy temu opuchlizna i ból. W końcu nogi dźwigają cały ciężar naszego ciała. Jeśli się z tym zmagasz, koniecznie poznaj przyczyny takiego stanu. Warto też znać sposoby na zmęczone nogi, aby odczuć długotrwałą ulgę.

Sposoby na zmęczone nogi

Przyczyny zmęczonych nóg

Jest ich całe mnóstwo i mogą mieć różny charakter. Składają się na to: codzienne przyzwyczajenia, pogoda, podłoże genetyczne i choroby. Na część z nich mamy wpływ, inne są od nas niezależne. Poznaj najpopularniejsze przyczyny zmęczonych nóg!

Nieodpowiednie obuwie

Buty wykonane z nieodpowiedniego materiału i takie, które są źle wyprofilowane, skutkują tym, że bolą nas nogi. Złe obuwie ma wpływ na pojawianie się: haluksów, odcisków czy modzeli. Dlatego zainwestujmy w dobrej jakości obuwie, najlepiej takie ze skóry. A co ze szpilkami? Jeśli nosisz je codziennie i jesteś przyzwyczajona do obcasów,  to nie musisz z nich rezygnować. Pamiętaj jednak, aby były one dobrej jakości. Postaw również na zakup mięciutkich poduszek i wkładek. Jednak najlepiej zamiast wysokich szpilek, nosić na co dzień skórzane czółenka o zaokrąglonych noskach.

Choroby

Przez chore nerki, na nogach i stopach tworzy się bolesny obrzęk. Powodem mogą być też żylaki. Szczególnie latem, kiedy przez wysoką temperaturę naczynia krwionośne się rozszerzają, a krew i limfa zalegają w dolnych częściach ciała.

Tryb życia

To, jaki prowadzimy tryb życia i jaką mamy pracę, w istotny sposób wpływa na kondycję naszych nóg. Zarówno siedząca za biurkiem, jak i stojąca przez wiele godzin praca, sprzyja powstawaniu: problemów z krążeniem, bólu i obrzęku.  Dlatego powinniśmy często zmieniać pozycję i  rozprostowywać nogi. Warto zadbać też o wygodną pozycję za biurkiem. Brak aktywności fizycznej w naszym życiu i to, że zwyczajnie się nie ruszamy, również jest przyczyną ociężałych, zmęczonych nóg. Kilkunastominutowe spacery mogą być zbawienne i zlikwidować ból.

Sposoby na obolałe i zmęczone nogi

w nasze życie niektóre z nawyków oraz metod, a znacznie polepszymy ich stan. Przyniesie to pozytywne efekty i ukoi ból, a my będziemy cieszyć się każdym dniem.

Kąpiel

Chłodna woda to istne remedium dla zmęczonych nóg. Większość z nas myśli, że to gorąca kąpiel pobudza krążenie. Nic bardziej mylnego. Chłód zmniejsza obrzęk i pobudza krew w żyłach. Przygotuj zatem kąpiel o odpowiedniej temperaturze wody (najlepiej letnia). Dodaj sól kuchenną lub kilka kropel olejku eterycznego (z geranium, jałowcowy, cytrusowy). Również naprzemienny prysznic ma zdrowotne działanie na zmęczone nogi. Polewając je raz zimną, a raz ciepłą wodą, poprawiamy sprężystość żył.

Dieta

Istotny wpływ na nogi ma to, co jesz i pijesz. Warto spożywać posiłki z zawartością błonnika np. kaszę pełnoziarnistą z warzywami. Jedzenie świeżych owoców np. jagód, malin czy wiśni, prowadzi do wzmocnienia ścian żył naszych nóg. Odpowiedzialne są za to flawonoidy. Pamiętaj o piciu odpowiedniej ilości wody każdego dnia. Przez to nasz organizm się oczyszcza i poprawia się nasze krążenie krwi. Można też pić napary z rumianku, który niweluje opuchliznę.

Ruch

Regularne aktywności i ćwiczenia, pozwolą uniknąć kłopotów z bolącymi nogami czy stopami. Najlepszą opcją jest pływanie, ponieważ pływając nasze ciało utrzymuje się w poziomej pozycji. Jeśli możesz chodź przynajmniej dwa razy w tygodniu na basen. Jeżeli jesteś pracy za biurkiem, przez osiem godzin, też możesz zrobić coś dla swoich nóg. Wyprostuj je i poruszaj palcami u stóp raz w górę, a raz w dół. Powtórz tę czynność 10-15 razy. A po pracy znajdź chwilę i połóż się z nogami w górze np. podkładając poduszkę. Pamiętaj, aby nogi były wyżej niż głowa.

Kosmetyki

Dla ciężkich nóg wybieraj preparaty, które mają działanie chłodzące. Najczęściej zawierają one miętę lub kamforę. Dodatkowo zwróć uwagę by oprócz efektu chłodzenia, kosmetyk miał działanie lecznicze (arnika, kasztanowiec, miłorząb, heparyna). Aby aplikacja była skuteczniejsza, nałóż preparat na dłonie i wykonaj masaż, zaczynając od kostek aż do ud.

Autor: Klaudia Bogdan

Post Author: Redakcja

Dodaj komentarz