Wszędzie wokół słyszysz o „Ekipie”. Prawie codziennie w sklepie widzisz, jak dzieciaki stoją w kolejkach po to, by kupić lody „Ekipy” , a Ty w dalszym ciągu czujesz się zagubiony i nie masz pojęcia, o co w tym wszystkim chodzi? Kim jest „Ekipa Friza”? Już wyjaśniamy na czym polega jej fenomen, a właściwie Karola Wiśniewskiego i jego partnerów biznesowych.
Czym jest „Ekipa Friza”?
„Ekipa Friza”, to grupa składająca się z jedenastu członków – Influencerów i Youtuberów. Są to ludzie młodzi i rozpoznawalni, którzy swoją popularność zawdzięczają głównie własnemu talentowi, a także ogromnym umiejętnościom marketingowym.
Początki „Ekipy Frida” sięgają roku 2016, kiedy to Karol Wiśniewski (obecnie 25 lat) zaczął nagrywać swoje pierwsze filmy na platformie YouTube o tematyce bardzo aktualnych w tamtym czasie gier (Pokemon Go, Minecraft). Pomysł na główny kanał „Ekipy” na Youtubie, a zarazem nowy projekt z pełnym już składem członków powstał 2018 roku. Idea miała być wzorowana na zagranicznych modelach marketingowych, co ostatecznie okazało się strzałem w dziesiątkę!
„Friz” i jego „Ekipa” bardzo szybko zaczęli cieszyć się rosnącym zainteresowaniem wśród młodych odbiorców. Obecnie kanał liczy sobie prawie 2 mln subskrybentów! (dane z września 2021 roku). Oprócz wspólnego programu, swoje vlogi w późniejszym czasie zaczęli nagrywać również pozostali członkowie m.in. „Warsów”, „Tromba”, czy „Mini Majk”. Od 2020 roku młodzi ludzie wynajmują również ogromną willę pod Krakowem, w której wspólnie zamieszkują i nagrywają materiały. Mówi się, że wartość budynku szacowana jest na ponad 10 mln zł.
Ekipa Friza – sukces, o którym się mówi cała Polska!
Dziś udziały „Ekipy Friza” z łatwością możemy kupić na giełdzie (Spółka Akcyjna Ekipa Holding). Grupa młodych przedsiębiorców ma na swoim koncie liczne osiągnięcia takie jak własna marka ubrań (EkipaToNosi), lody Ekipa (współpraca z firmą Koral), wyprzedające się niczym świeże bułeczki płyty muzyczne, a nawet (otwarty 14 lipca 2021 roku) własny Rollercoaster!
W lipcu 2021 roku młodzi influencerzy nawiązali również współpracę z firmą Hermit, wprowadzając tym samym na rynek polski przybory szkolne z logiem „Ekipy”. Pod koniec września na sklepowych półkach możemy się również spodziewać limitowanej edycji napojów energetycznych (również w kooperacji z firmą Koral), nawiązujących do pierwszej udanej współpracy obu marek.
Nie tylko lody – czyli licytacje za 200 tysięcy zł
Lody „Ekipy” mimo, że cenowo nie są drogie, cieszą się praktycznie niezmienną popularnością odkąd zostały wprowadzone do lokalnych sklepów. Młodzi ludzie, a nawet osoby starsze ustawiają się w kolejkach i wykupują je, biorąc po kilka sztuk na raz. Smakowo lody ograniczają się do dwóch wersji – truskawkowych i cytrynowych, polanych strzelającą polewą, jednakże można powiedzieć, że tradycja i zaufanie jakie wykreowała przez lata firma „Koral”, w połączeniu z fenomenem wschodzących młodych gwiazd internetu zaowocowało prawdziwym sukcesem sprzedażowym. Do tego stopnia, że również dziś na platformach takich jak np. allegro możemy natrafić na pojedyncze aukcje sprzedażowe kolekcjonerskich papierków po tych lodach „Ekipy”, plasujące się w granicach od 20 do 200 000 zł!
Kto wchodzi w skład „Ekipy Friza”?
Oprócz tytułowego założyciela i pomysłodawcy grupy – „Friza” – w skład grupy wchodzi również dziesięciu pozostałych członków. Kim są, i ile mają lat? Już Wam mówimy.
Weronika Sowa – pseudonim „Wersow”
„Wersow” urodzona 31 sierpnia 1996 roku. Obecnie najbardziej znana influencerka i TikTokerka w Polsce, rozpoznawana także z początków swojej kariery jako „Dziewczyna z różowymi włosami”. Wschodząca gwiazda ma na swoim koncie już ponad 2 mln subskrypcji. Członkini „Ekipy” od 2019 roku prowadzi także własny sklep, a także linie kosmetyków. Od 2018 roku jest partnerką Karola „Friza” Wiśniewskiego.
Mateusz Krzyżanowski – pseudonim „MiniMajk”
„MiniMajk” urodził się 31 lipca 1994 roku. Na swoim prywatnym kanale YouTube posiada już ponad 1,5 mln subskrypcji i 208 filmów, natomiast na Instagramie liczba jego followersów oscyluje w granicach 1,8 mln. Ma 130 cm wzrostu, jednakże w żaden sposób nie przeszkadza mu on w aktywnym udzielaniu się w social mediach. Nagrywa materiały głównie o życiu codziennym i swojej pracy.
Mateusz Trąbka – pseudonim „Tromba”
Youtuber, Influencer i przyjaciel Karola „Friza” Wiśniewskiego. Urodził się 14 kwietnia 1996 roku. Działalność na kanale prowadzi od 2017 roku. Nagrywa na nim różnego rodzaju challenge, pranki i vlogi wraz z pozostałymi członkami „Ekipy”. Ma oryginalny sposób bycia i pomysły, co zaskarbiło mu rzesze fanów. Obecnie jest również początkującym wokalistą. Wraz z pozostałymi członkami wydał debiutancką płytę.
Łukasz Wojtyca – pseudonim „Wujek Łuki”
Menedżer (wujek), a także wsparcie całej „Ekipy”, od samego jej powstania. Urodził się w 1985 roku. Służy młodszym członkom pomocą i doświadczeniem. To on dba o każdy szczegół projektu i najważniejsze biznesowe decyzje grupy. Posiada własny profil na instagramie. Jest przyjacielem Karola Wiśniewskiego.
Maria Ryskała – pseudonim „Marcysia”
Wpływowa Influencerka i Youtuberka. Przyszła na świat 25 grudnia 1997 roku. Przyjaciółka Friza i pozostałych członków ekipy. Od 2019 roku „Marcysia” jest dziewczyną Mateusza Trąbki. Popularność zawdzięcza głównie zamieszczanym treściom o tematyce lifestyle i beauty, a także swoim wielu tatuażom.
Marta Błoch – pseudonim „Murcix”
Youtuberka urodziła się w 1998 roku. Ma aż 1,7 mln obserwujących na instagramie i ponad milion subskrybentów na platformie YouTube. Nagrywa vlogi o bardzo różnej tematyce.
Piotr Nowak – pseudonim „Nowciax”
Fotograf i oficjalny członek „Ekipy Friza”. Są przypuszczenia, że urodził się w 1995 roku. To właśnie zdjęcia jego wykonania znalazło się ostatecznie w magazynie Forbes. Jako hobby kolekcjonuje buty, ale nie wie ile ich dokładnie ma. W 2021 roku założył startup mający związek z jego pasją do obuwia.
Katarzyna Bożek – pseudonim „Fusiałka”
Urodzona 10 czerwca 1998 roku. Dziewczyna jest w związku z „Wujkiem Łuki”. Influencerka ma ponad 500 000 subskrypcji na swoim kanale YouTube i 1,3 mln obserwujących na Instagramie. Zajmuje się między innymi projektem EkipaToNosi.
Jakub Patecki pseudonim „Patec”
„Patec” urodził się 30 września 1997 roku. Zanim rozpoczął swoją przygodę z „Ekipą” zajmował się prowadzeniem kanału o nazwie „WszystkoVlog”. Influencer obecnie nie ma dziewczyny. Na swoim kanale YouTube posiada 1,14 mln subskrybentów, gdzie nagrywa filmy ze swoich wypraw, a także rozmaite wyzwania.
Kamil Chwastek – pseudonim „Poczciwy Krzychu”
Urodził się 31 lipca 1994 roku. Swoją przygodę z mediami społecznościowymi rozpoczął w 2018 roku, debiutując w filmie „UFO rozbiło się pod Krakowem”. Uwielbia sport i motoryzację. Własny kanał na YouTube prowadzi od 2020 roku, na którym dzieli się swoimi zainteresowaniami i pasjami. Mimo, że działalność prowadzi od niedawna z dnia na dzień przybywa mu coraz więcej wiernych fanów. Obecnie ma już 1,22 mln subskrybentów.
Sprawdź również: Kto jest najpopularniejszym polskim YouTuberem
[…] Sprawdź również: Kosmetyki do pielęgnacji, które zrobisz sama! […]
[…] Sprawdź również: Okulary przeciwsłoneczne – 5 kultowych modeli z historii mody […]
[…] Sprawdź również: Kubeczek menstruacyjny – poradnik dla początkujących […]
[…] Sprawdź również: Maseczki na twarz, które wykonasz w domowych warunkach […]
[…] się. Do jednych z nich i często praktykowanych, przez osoby w różnym wieku, należy medytacja. Zastanawiasz się na czym polega […]