Dieta zgodna z grupą krwi – czy rzeczywiście ma znaczenie?

Obecnie każda osoba, która dba o zdrowy tryb swojego życia może zdecydować się na wybór spośród wielu różnych diet. Jeden z popularnych ostatnio sposobów odżywiania się oparty jest na doborze składników pokarmowych według kryterium grupy krwi, jaką posiada dane osoba. Wynika to z faktu, iż przedstawiciele każdej grupy krwi mają indywidualne potrzeby żywieniowe, które zaspokajać powinien właściwie dobrany jadłospis. Sprawdź więc jakie produkty powinieneś spożywać z Twoją grupą krwi, a których z nich za wszelką cenę musisz unikać!

Dieta zgodna z grupą krwi – czy rzeczywiście ma znaczenie?

Dieta dla grupy krwi A

Dla osób z grupą krwi A najlepszym rozwiązaniem jest postawienie na dietę wegetariańską. Produkty pochodzenia roślinnego są w takim przypadku szybciej trawione i lepiej przyswajalne. Natomiast zjadane mięso, nabiał oraz tłuszcze zwierzęce zwykle spowalniają metabolizm i przyczyniają się do pojawienia dodatkowych kilogramów. Podstawę diety powinny więc stanowić różnego rodzaju owoce i warzywa, które zaleca się spożywać w różnej postaci. Ważnym składnikiem są również ryby oraz owoce morza. Posiłki warto uzupełniać dodatkiem oliwy z oliwek oraz kaszą gryczaną i pestkami dyni.

Dieta dla grupy krwi B

W tym przypadku dieta jest naprawdę bardzo urozmaicona. Możliwe jest spożywanie zarówno produktów pochodzenia roślinnego, jak i zwierzęcego. Wśród wszystkich diet opartych na posiadanej grupie krwi ta należy do najbardziej zrównoważonych sposobów odżywiania się. Jednak osoby, z taką grupą krwi powinny postawić przede wszystkim na mięso, które będzie dla nich źródłem pełnowartościowego białka. Warto też spożywać jajka oraz dużo zielonych warzyw, np. brokuły, szpinak czy sałatę. Wśród produktów, których lepiej unikać znajdują się: kawa, pomidory oraz orzeszki ziemne i rośliny strączkowe.

Dieta dla grupy krwi AB

Dieta dla osób z grupą krwi AB również ma charakter mieszany. Dzięki temu możliwe jest łączenie ze sobą wiele rodzajów składników pokarmowych. Najważniejsze jednak wydaje się spożywanie dużej ilości owoców morza, które pozytywnie wpływają na metabolizm organizmu. Wśród zalecanych składników diety znajdują się również: mięso z indyka oraz królika, ser feta oraz mozzarella, oliwa z oliwek, orzechy ziemne oraz orzechy włoskie, a także buraki, brokuły, kalafior, pietruszka, seler, ananas, żurawina, cytryna oraz wiśnia. Lepiej zrezygnować ze spożywania produktów takich, jak: napoje gazowane, banany, pomarańcze, kiełki, rzodkiewka, kasza gryczana oraz pestki słonecznika i dyni.  

Dieta dla grupy krwi 0

Taka dieta jest typowa dla osób, które stawiają przede wszystkim na mięso i produkty pochodzenia zwierzęcego. Dlatego zaleca się spożywać: pestki dyni, orzechy włoskie, szpinak, kalarepę, jarmuż, figi, śliwki, sok z ananasa oraz wiśni oraz wodę sodową. Warto ograniczyć nabiał, orzechy nerkowca, zboża, makarony, awokado, oliwki, pomarańcze oraz truskawki.

Dopasowanie diety do posiadanej grupy krwi może nieść za sobą całą masę pozytywnych skutków. Może to wpływać zarówno na zdrowie fizyczne, jak i psychiczne. Wypróbuj więc spożywać większą ilość produktów dedykowanych Twojej grupie krwi, a sam przekonasz się, czy Twoje samopoczucie i stan zdrowia ulegną zmianie.

Post Author: Redakcja

Dodaj komentarz