Jak korzystać z mediów społecznościowych, aby nie zrazić pracodawcy?

Media społecznościowe cieszą się ogromną popularnością wśród użytkowników w różnym wieku. Jednak wiele osób zapomina o tym, że nasze profile zaglądają potencjalni oraz obecni pracodawcy. Obecnie portale społecznościowe to doskonałe miejsce na szukanie pracy, ale trzeba pamiętać, że nasze działania w sieci mają ogromny wpływ na nasz wizerunek, aby zrobić dobre wrażenie na innych.

media społecznościowe

Tego nie rób:

  • Nie publikuj obraźliwych treści
    Warto uważać na to, co publikujemy na naszych tablicach. Szczególnie musimy mieć się na baczności, gdy wyrażamy o kimś opinie. Nigdy nikogo nie obrażaj, ani nie pisz opinii, które mogą kogoś urazić. Takie komentarze mogą zrazić do nas pracodawcę, a w efekcie możemy stracić pracę. Jeśli udzielasz się w różnych grupach i chcesz wyrazić negatywne opinie, to pamiętaj o konstruktywnej krytyce, a zapomnij o hejcie.
  • Nie wyrażaj negatywnych opinii o firmie, szefie oraz współpracownikach
    Nie wszystko podoba Ci się w Twojej firmie i czasami korci Cię, aby dać upust swoim emocjom w mediach społecznościowych. Nigdy tego nie rób, bo przez to możesz mieć ogromne kłopoty albo nawet stracić pracę. Jeśli coś Ci się nie podoba w Twojej organizacji, to zastanów się, czy masz na to jakiś wpływ. W sytuacji, gdy możesz coś zmienić, to przekaż swoje uwagi oficjalnymi kanałami. W innych przypadkach, lepiej wyżalić się w domu niż na facebookowej tablicy.
  • Nie publikuj postów, gdy powinieneś pracować
    Nie zamieszczaj postów w czasie, gdy powinieneś pracować, a szczególnie unikaj informacji, że Ci się nudzi. Takie zachowanie może być sygnałem dla przełożonych, że masz za mało obowiązków i chętnie przekażą Ci kolejne zadania. Efekty aktywności na facebooku w godzinach pracy w godzinach pracy bywają też powodem jej utraty.
  • Nie informuj o staraniach o pracę na publicznym profilu
    Wiele osób przedwcześnie cieszy się, że na pewno otrzyma wymarzoną pracę. Dlatego z radością chwali się nowym stanowiskiem lub szczegółami z rozmowy kwalifikacyjnej w mediach społecznościowych. Jednak to bardzo zły pomysł i nigdy nie należy tak postępować. Po pierwsze nie mamy pewności, że faktycznie dostaniemy pracę. Poza tym potencjalny pracodawca może zajrzeć na nasz profil, a przez takie wpisy możemy stracić szansę na wymarzone stanowisko.

Jak korzystać z mediów społecznościowych

Te rzeczy warto zrobić:

  • Sprawdź swoją aktywność w sieci
    Śmieszy Cię, gdy ludzie wpisują w google swoje imię i nazwisko? Czasami to zajęcie faktycznie może być zapewne, ale innym razem będzie bardzo pożyteczne. Warto czasem skontrolować swoją aktywność w sieci, a ten sposób jest najlepszy. Dzięki temu może uda Ci się usunąć kompromitujące treści.
  • Dbaj o odpowiednie ustawienia profilu
    Jeśli zamieszczasz dużo informacji w sieci, zadbaj o to, aby Twoje posty trafiały do właściwych osób. W tym celu warto utworzyć różne grupy odbiorców. Pewne informacje mogą zobaczyć wszyscy, ale są takie, które lepiej ukryć. Naprawdę prywatne rzeczy udostępniajmy, tylko zaufanym osobom.
  • Śledź na bieżąco zmiany w mediach społecznościowych
    W mediach społecznościowych zmiany następują w ekspresowym tempie. Warto jednak być na bieżąco z regulaminem oraz ustawieniami prywatności. Dzięki temu bez problemu zadbamy o to, aby informacje o nas widziały tylko wybrane osoby, a także będziemy wiedzieć, co się dzieje z rzeczami zamieszczanymi przez nas w sieci.
  • Pomyśl, zanim opublikujesz
    To powinna być najważniejsza zasada dla każdego, kto korzysta z mediów społecznościowych. Pamiętajmy, że rzeczy raz wrzucone do sieci, zostają tam na zawsze. Nawet, gdy coś usuniemy, to ktoś może wcześniej skopiować. Dlatego warto się zastanowić, czy naprawdę powinniśmy publikować niektóre posty.

 

Post Author: Redakcja

Dodaj komentarz